ROZPOCZYNAMY REKRUTACJĘ UCZESTNIKÓW SZKOLEŃ

Zapraszamy do udziału w szkoleniach dla nauczycieli, pedagogów i wychowawców szkolnych oraz dla pracowników urzędów i instytucji pracujących z klientem cudzoziemskim.

Aby zgłosić chęć udziału w projekcie należy wypełnić dokumenty zgłoszeniowe (karta zgłoszeniowa, zaświadczenie o zatrudnieniu, oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych) oraz zapoznać się z regulaminem udziału w projekcie.

WZORY DOKUMENTÓW ZGŁOSZENIOWYCH DO POBRANIA

Wypełnione dokumenty należy przesłać lub dostarczyć na adres:

Punkt informacyjno-doradczy, ul. Staromiejska 16/8, 10-017 Olsztyn

lub

Caritas Polska, ul. Okopowa 55, 01-043 Warszawa

W razie pytań zapraszamy do kontaktu pod numerami telefonów: 

+48 572-571-171, +48 572-571-172. +48 572-571-173

O dokładnych terminach i miejscach szkoleń poinformujemy w najbliższym czasie.

 

PONIŻEJ ZNAJDUJĄ SIĘ INFORMACJE DOTYCZĄCE REALIZOWANYCH SZKOLEŃ

W ramach projektu organizujemy specjalistyczne szkolenia dla przedstawicieli urzędów, instytucji i podmiotów, którzy w pracy zawodowej mają styczność z obywatelami państw trzecich oraz dla pracowników placówek oświatowych, które w pracy dydaktycznej mają styczność z dziećmi cudzoziemskimi.

Szkolenia dla nauczycieli pedagogów i szkolnych wychowawców

W czasie trwania projektu zorganizowane zostaną 4 dwudniowe wyjazdowe szkolenia, w formie prelekcji i warsztatów. Każda grupa będzie liczyła średnio 25 osób.

Szkolenie ma na celu pogłębienie kompetencji międzykulturowych kadry pedagogicznej szkół, poprawę relacji między uczniami cudzoziemskimi, nauczycielami, rodzicami i polskimi dziećmi oraz poprawę samopoczucia i bezpieczeństwa dzieci z państw trzecich w szkole.

Program szkolenia:

  1. Sytuacja psychospołeczna dzieci z doświadczeniem migracji.
  2. Praca z klasą wielokulturową.
  3. Wsparcia dziecka cudzoziemskiego – metody, przykłady dobrych praktyk.
  4. Współpracy z rodzicami.
  5. Elementy metodyki nauczania dzieci cudzoziemskich języka polskiego.

Uczestnikom szkoleń zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe (teczki, notesy, długopisy, identyfikatory, torby) oraz skrypt, który będzie zawierał najważniejsze informacje pomocne w codziennej pracy z dzieckiem cudzoziemskim,

  • zwrot kosztów dojazdów do miejsca szkolenia,

  • zakwaterowanie,

  • catering.

Szkolenia dla pracowników urzędów i instytucji pracujących z klientem cudzoziemskim

W ramach projektu zorganizowane zostaną również specjalistyczne szkolenia dla pracowników instytucji i organizacji pracujących na rzecz cudzoziemców i mających codzienny kontakt z obywatelami krajów trzecich przełożą się na bardziej profesjonalną obsługę cudzoziemców w urzędach, bardziej efektywne wykorzystanie ich struktur, sprawne i ekonomiczne działanie na rzecz integracji cudzoziemców. Odbędą się 4 dwudniowe wyjazdowe szkolenia (13 godzin dydaktycznych/grupę). Każda grupa będzie liczyła średnio 25 osób.

Program szkolenia:

  1. Przepisy prawne regulujące pobyt cudzoziemców na terenie Polski.
  2. Zakres udzielania pomocy.
  3. Zmiany w przepisach, interpretacji nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w aspekcie powierzania pracy cudzoziemcom.
  4. Kompetencje instytucji działających na rzecz cudzoziemców.
  5. Formy pomocy cudzoziemcom udzielanej na poziomie gmin.
  6. Dokumenty, jakimi cudzoziemcy powinni się posługiwać w Polsce, aby mieć prawo do świadczeń socjalnych, zdrowotnych, możliwości udzielenia pomocy cudzoziemcom w ramach OPS, PCPR.

Uczestnikom szkoleń zapewniamy:

  • materiały szkoleniowe (teczki, notesy, długopisy, identyfikatory, torby), oraz skrypt, który będzie zawierał najważniejsze informacje pomocne w codziennej pracy z klientem cudzoziemskim

  • zwrot kosztów dojazdów uczestników szkolenia;

  • zakwaterowanie;

  • catering.

W celu ułatwienia urzędnikom dalszego wsparcia w zakresie praktycznej interpretacji prawa na rzecz cudzoziemców zaproponowana im zostanie możliwość korzystania z porad on-line dla pracodawców i urzędników.

Urzędnicy współpracującym z cudzoziemcami oraz pracodawcy zatrudniający obywateli państw trzecich będą mogli skorzystać porad prawnika, który dostępny będzie on-line. Zakres poradnictwa będzie obejmował informacje w kwestiach dotyczących m.in. legalizacji pobytu oraz rynku pracy, praw i obowiązków migrantów.